Školka hrou Znojmo II.
Naše školka je v projekt
u ,,Školka hrou Znojmo ll.“
Registrační číslo projektu dle MS2021+: CZ.02.02.02/00/24_034/0013324
Datum zahájení fyzické realizace projektu: 1.3.2025
Datum ukončení fyzické realizace projektu: 31.8. 2027
Cílem projektu je:
- zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání
- zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání
prosazování socioekonomické integrace marginalizovaných skupin, jako jsou Romové
Rodiče vítáni
Do projektu se naše
MŠ zapojila v září 2021, jde tedy o projekt zcela nový jehož cílem je posilovat vzájemnou spolupráci rodiny a školy. Naše MŠ tímto nabízí rodičům aktivně se zapojit do života školy, organizovat se do rodičovských sdružení a vytvářet prostor, kde se učitelé, rodiče a děti mohou vzájemně potkávat tak, aby se společně podíleli na proměně školního prostředí.
Celé Česko čte dětem
Do projektu se naše škola zapojuje úspěšně již několikátým rokem a u dětí se těší velké oblibě. Díky projektu totiž nečtou dětem ve školce jenom paní učitelky, ale i babičky, dědečkové, maminky, tatínkové nebo sourozenci. Jednoduše kdokoli z rodiny, kdo projeví zájem o spolupráci se školou. Společně tak vedeme děti k lásce k literatuře, rozvíjíme jejich emocionální zdraví, myšlení a podporujeme paměť i představivost.
Plaváček
 Již druhým rokem umožňujeme dětem s povinnou předškolní docházkou účastnit se projektu “Plaváček” s lektorkou Marií Krčovou. Kurzy plavání jsou organizovány v teplém, slaném bazénu při ZŠ Přímětice. Děti se zde hravou formou učí nebát vody, osvojují si motorické učení a zdokonalují se v plaveckých dovednostech. Zároveň ale posilují tělo i relaxují. Předplavecký výcvik má smysl, protože jakýkoliv pohyb ve vodě je DOBRÝ a děti ve vodě ožívají.
Již druhým rokem umožňujeme dětem s povinnou předškolní docházkou účastnit se projektu “Plaváček” s lektorkou Marií Krčovou. Kurzy plavání jsou organizovány v teplém, slaném bazénu při ZŠ Přímětice. Děti se zde hravou formou učí nebát vody, osvojují si motorické učení a zdokonalují se v plaveckých dovednostech. Zároveň ale posilují tělo i relaxují. Předplavecký výcvik má smysl, protože jakýkoliv pohyb ve vodě je DOBRÝ a děti ve vodě ožívají.
https://www.plavacek-deti.cz/kurzy/znojmo/
Recyklohraní
Co je Recyklohraní?
Recyklohraní je školní recyklační program pod záštitou MŠMT České republiky, jehož cílem je prohloubit znalosti dětí v oblasti třídění a recyklace odpadů a umožnit jim osobní zkušenost se zpětným odběrem baterií a použitých drobných elektrozařízení. Recyklohraní rozvíjí vztah dětí k životnímu prostředí přímou účastí na sběru.
Co sbíráme ?
- použité baterie a tonery
https://www.recyklohrani.cz/cs/
Sběr pomerančové a citronové kůry
Po celý školní rok se děti s rodiči zapojují do sběru pomerančové a citronové kůry. Ta musí být zbavena veškeré dužiny a usušena. Tuto kůru poté odevzdáváme do sběrny léčivých bylin a za utržené peníze nakoupíme odměny, pomůcky či jiné potřeby pro děti.
Nejpilnější sběrači jsou vyhodnoceni na konci školního roku a odnesou si diplomy i malou odměnu.
Zdravá školní jídelna
Projekt “Zdravá školní jídelna” se snaží o to, aby byla ve školních jídelnách podávána pestrá, nutričně vyvážená a chutná strava.
Jak sestavujeme jídelníček podle kritérií “Zdravé školní jídelny”?
- viz nástěnka v hale MŠ
https://www.zdravaskolnijidelna.cz/
MAP

Cílem výzvy je podpora společného plánování a sdílení aktivit, které vedou ke zlepšení kvality vzdělávání ve školách. Kvalita vzdělávání bude zlepšována tím, že bude podpořena spolupráce škol a ostatních aktérů ve vzdělávání, také řešením místně specifických problémů a potřeb a vyhodnocováním přínosů spolupráce. Důraz bude kladen na podporu spolupráce v rozvoji gramotností a klíčových kompetencí dětí i aktivit vedoucích k podpoře dětí ohrožených školním neúspěchem.
DIGITALIZUJEME ŠKOLU
REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY – KOMPONENTA 3.1

V rámci komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace investice přispívá na vybavení žáků digitálními technologiemi pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí a na prevenci digitální propasti.
 
														

